понеділок, 4 листопада 2019 р.

Хакатон “STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи”

31 жовтня – 2 листопада в Хмельницьку відбувся регіональний хакатон “STEM-урок: методичні підходи та гендерні стереотипи”. На фіналі заходу було розроблено 5 гендерно-чутливих проєктів для шкіл, що сприятимуть зацікавленості учнівської молоді вибором STEM-професій.
STEM-предмети – це фізика, астрономія, хімія, математика, інформатика, біологія, технології, робототехніка, географія та економіка.
До участі в хакатоні було обрано 35 вчителів та вчительок STEM-предметів з 4 областей України: Тернопільської, Хмельницької, Рівненської та Чернівецької. Мета заходу полягала у спільній розробці проєктів та методик, які допоможуть вчительській спільноті перевіряти STEM-уроки на наявність гендерних стереотипів та пошуку інноваційних рішень, що сприятимуть зацікавленості учнівської молоді вибором STEM-професій.
З Тернополя та області долучилося 5 освітян: Андрій Белейчик – вчитель інформатики навчально-виховного комплексу «Великобірківська загальноосвітня школа I-III ступенів-гімназії імені Степана Балея», Логін Галина – вчителька географії комунального закладу НВК «Лозівська ЗОШ I-III ступенів», Самуляк Галина – вчителька інформатики Тернопільської спеціалізованої школи I-III ступенів №5 з поглибленим вивченням іноземних мов, Ольга Урманець – вчителька гуртків «Початкове технічне моделювання і «Вступ до робототехніки» Великобірківського будинку творчості школяра та Юрчак Марта – вчителька математики та інформатики Комунального закладу Байковецької ЗОШ I-II ступенів.
Протягом першого дня хакатону, учасники та учасниці ділилися на команди, говорили про важливість STEM, освітні STEM-тенденції в Україні та світі, вчилися проєктному менеджменту, ознайомлювалися із терміном “гендерно-чутливий підхід” та методикою його впровадження у школах.
За словами Ольги Попадинець, державної експертки з недискримінаційного підходу в освіту, під гендерною чутливістю розуміється здатність виявляти, помічати, усвідомлювати і реагувати на гендерні стереотипи і прояви гендерної дискримінації, діяти відповідно до принципів гендерної рівності. “Дуже важливо, аби самі вчителі у своїй викладацькій діяльності були гендерно-чутливими, вживали фемінітиви, святкували події на кшталт 14 жовтня відповідно до змісту свята, а не стереотипів”, – розповідає Ольга. Також на позначення множини вчителів обох статей, експертка радить вживати термін “вчительська спільнота”.
Наступні два дні хакатону були присвячені генеруванню ідей для розробки гендерно-чутливих пооектів за допомогою сесії з дизайн-мислення. Це творчий спосіб мислення, націлений на створення нестандартних рішень та інновацій. В рамках сесії, учасники та учасниці визначали цільові аудиторії, генерували рішення та створювали проєкти для подолання існуючих проблем в STEM-освіті. Під час менторських сесій та чек-пойнтів вчителі отримали важливі рекомендації щодо вдосконалення запропонованих проєктів.
У результаті отриманих знань і допомоги менторів, вчителі та вчительки презентували 5 проєктів, які допоможуть залучити більше дівчат до STEM. За оцінками журі, перше місце отримала команда Crazy Team з проектом – «STEM-урок: з чого почати». Продукт команди – тест, що дозволяє визначити, на якому етапі ви знаходитесь зараз, і дає поради, як покращити свої навички та збільшити знання для проведення ефективних STEM-уроків. Друге місце посіла команда #STEM demand з проектом – «steMentors». Це відеоролик, який демонструє важливість у зацікавленні дівчат ставати менторками для інших дівчат. Третє місце виборола команда Super Team з проектом – «Агробізнес територіальної спільноти», що переконуватиме молодь залишатися в селах і розвивати локальний агросектор. За словами учасників команди, роль бізнесу у підтримці шкіл дуже важлива, адже є частиною їхньої корпоративної соціальної відповідальності.
«Бути в середовищі проактивної, креативної, розумної вчительської спільноти – це виклик, відповідальність і неймовірний досвід. Крім навчання, такий формат вимагав нових підходів до вирішення задач, поєднання методичних прийомів та вірних гендерних рішень .
Щиро дякую організаторам, учасникам та моїй команді -Точка відліку «Checkpoint» за спільну, досить часто, доволі непросту, емоційну та продуктивну роботу. Пишаюсь, що нам вдалось створити цікавий Проект – «Challenge «STEM-літак», який обов’язково втілимо в життя, долучаючи до челенджу дівчат разом з батьками створювати наочні приклади науки», – поділилася враженнями Ольга Урманець, вчителька з Тернопільщини.
По завершенню хакатону, вчителі та вчительки працюватимуть над впровадженням та реалізацією розроблених проєктів у своїх школах.
___________

Немає коментарів:

Дописати коментар